شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم
سرخط خبرها

شورای اسلامی شهر مشهد وکیل مردم در امور است

  • کد خبر: ۹۹۸۸۱
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
شورای اسلامی شهر مشهد وکیل مردم در امور است
هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر گفت: مردم شهر به ما کمک‌کنید تا به عنوان وکیل شما در راه احقاق حقتان حرکت کنیم و هر جا اندکی از مسیر آرمان های انقلاب اسلامی تان فاصله گرفتیم، به ما تذکر دهید‌.

به گزارش شهرآرانیوز، هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ناطق پیش از دستور بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر بود؛ متن نطق وی به شرح ذیل است:


بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُکُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلیٰ أَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ ۚ إِنَّ اللَّهَ نِعِمّا یَعِظُکُم بِهِ ۗ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعًا بَصیرًا﴿۵۸﴾

خداوند به شما فرمان می‌دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید! و هنگامی که میان مردم داوری می‌کنید، به عدالت داوری کنید! خداوند، اندرزهای خوبی به شما می‌دهد! خداوند، شنوا و بیناست.

سوره مبارکه النساء آیه ۵۸

در ابتدا بر خود لازم میدانم به عنوان نماینده مردم شریف مشهد در شورای اسلامی جهان شهر برکت و کرامت شهر تذکری مهم به مسئولین امر فرهنگ و برگزارکنندگان جشنواره فجر بدهم.

دیربازی است که آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا می‌ بینیم هیچ سنخیتی با این نام مقدس و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه هنر هفتم که تاثیر ویژه ای در هدایت فکر ها و اندیشه ها دارد نمی بینیم.

متاسفانه در جشنواره فجر امسال فیلم هایی به اکران در آمد که امکان دیدن آن با اعضای خانواده میسر نبود. فیلم هایی با سوژه های زرد و خاص که فقط نگاهش را به گیشه و بازگشت هزینه و افزایش سود حاصله دوخته است.

علیرغم میل باطنی خود باید بگویم که چرا هنر هفتم به جایی رسید که دارد ذائقه مردم را با سوژه هایی که دارای مضامین رادیکال نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی هست،عادت میدهد.

کم قهرمان ملی و ارزشی نداریم،کم افتخارات و دستاودهای شگرف در انقلاب اسلامی نداریم،

آیا نباید هنر هفتم و جشنواره مزین به نام مقدس فجر پیشقراول جهاد تبیین در این زمان حساس باشد؟

به امید تغییر...

اما بعد

اولا از زحمات تمامی همکاران وکیل و کارشناسان حقوقی حاضر در شورای شهر و شهرداری مشهد تشکر میکنم و هفته وکیل را به همه این عزیزان تبریک عرض میکنم

همچنین به همه وکلا و کارآموزان وکالت هم تبریک عرض میکنم و امیدوارم که این مسیر مهم و پرمخاطره را با تعهد خود به دفاع از حق و مظلوم به سلامت سپری کنند و ان شاء الله در این راه با رعایت حق و عدل بتوانیم کارنامه ای مملو از خیر و سعادت برای خودمان رقم بزنیم.

 

در آستانه روز گرامیداشت انسان هایی هستیم که رسالت شان پاسداری و به منصه ظهور رساندن یک واژه مقدس است که فهم دقیق آن و رعایت آن در عمل، زمینه ساز حیات طیبه خواهد بود.

(حق) ، (حقوقدان) و وکیل

آرامش و زیست متعالی همه موجودات عالم مخصوصا انسان زمانی محقق می شود که حقشان بجا آورده شود.

اما حق چیست و پاسداران از این حق چه کسانی هستند؟

حق یعنی تمام موجودات عالم فرصت شایسته ی بهره‌برداری از آنچه خدا به آن ها عطا کرده را داشته باشند تا با کرامت و استقلال، حیات طیبه را زندگی کنند.

این یعنی نقطه مقابل انحصار طلبی و ویژه خواری

آموزه ای در دین عجیب خود را به رخ می کشد و مسیر را روشن می کند:که حق گرفتنی است و دادنی نیست. که دقیقا می خواهد در مقابل انحصار طلبی و ویژه خواری قد علم کرده و انقلابی و فعال عمل کند.

بر همین اساس در اسلام تمام ساختار های سیاسی و اجتماعی به گونه ای چیده شده که انسان چه بدون واسطه یا با واسطه بتواند حق خود را مطالبه کند.

اما‌ در امور کلان اجتماعی و سیاسی که باید تامین مصالح عمومی در آن در نظر گرفته شود و تعارض منافع حل شود و تامین نظر همگان میسر نیست، مردم با پذیرش عاقلانه پیگیری حقوقشان توسط یک واسطه که وکیل مردم نامیده می شود،این مهم را پیگیری می کنند.

پس وکلا علی الخصوص وکلای مردم که بر مسند خدمت نشسته اند به عنوان پاسداران حق و عدل شناخته می شوند.

لذا وکلا مردم باید در انجام این رسالت مهم چند نکته را همیشه مد نظر داشته باشند:

۱- باید در تصمیم گیری ها جهان‌بینی مردمی که او را وکیل خود کرده اند را محترم شمارد و در مسیر آن آرمان ها قدم بردارد.

در کشور ما و مخصوصا مشهد الرضا (ع) هویت اسلامی و دینی و انقلابی و عمل بر اساس آن جز لاینفک باور مردم بلکه تمام باور مردم است.لذا بی توجهی به این اصل مهم در سیاست گذاری ها و تصمیمات کلان و سرنوشت ساز تجاوز به حقوق مردم تلقی می شود و در این صورت مردم می توانند او را بازخواست کنند.

۲-تصمیات بر اساس کار کارشناسی و در راستای تامین حداکثری حقوق مردم و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد نه براساس نیت های شخصی و جناحی و گروهی و وابستگی های این چنینی و یا تامین خواسته ویژه خواران و ایادی رسانه ای خود فروخته شان که سعی دارند عرصه را هر روز سخت و سخت تر کنند.

باید ایستاد حتی در غبار

باید بگویم این جا پل صراط وکلای مردم است تصمیماتی که اتخاذ می کنند در حقیقت چه چیزی را تامین می کند؟

ضروری است که قبل از رای دادن به طرح یا لایحه یا یا ارائه طرحی، اول محاسبه کنند که آیا این به نفع مردم است یا نه؟

و اگر نبود با شجاعت و صلابت و بی هیچ مصلحت اندیشی و تعارفی و با عزمی راسخ برای تحمل فشارها، آنچه را بپسندد که موجب رضایت حضرت حق و عیال او یعنی مردم عزیز گردد.

۳-مطالبه جدی و پیگری مجدانه وکلای مردم از مجریان که آنچه به نفع مردم در نظامات سیاست گذاری مصوب می شود،بی وقفه و با تمام توان در اسرع وقت به منصه ظهور برسانند تا مردم تسهیل گری در زیست شهری را تجربه و طعم خدمت را بچشند.

و همچنین مطالبه جدی از مجریان برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه و قاطعانه ولی عالمانه در حوزه اختیاراتشان که حقیقتا راه حل مشکلات امروز کشور تصمیمات شجاعانه و مدبرانه است و اینکه در این مسیر از هیچ نهراسند و بر خدا توکل کنند.

اینجا است که اگر کسی این سه نکته را مدنظر قرار دهد قبول مسئولیت وکالت مردم برای او شیرین جلوه نمی کند بلکه به قول علی علیه السلام بار سنگین و طاقت فرسایی است که فقط به دو دلیل می شود او را پذیرفت و این سختی هارا به جان خرید که بتوان احقاق حقی نمود یا ابطال باطلی.

در آخر با مردم خود به عنوان وکیل آن ها تجدید عهد می کنیم که ذره ای از احقاق حق شان کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی ها،بی مهری ها و سختی ها را به جان بخریم و قطعا وجود این دشمنی ها خود دلیلی محکم بر این است که در مسیر حق و برای مردم در حال گذر هستیم که به مذاق جریان ها و عناصر وابسته شان خوش نمی آید.

الحمدلله علی کل نعمته

به مردم عزیز شهر بهشت عرض کرده و درخواست می کنیم که ما زبان گویای شما هستیم و به خواست شما توفیق این خدمت به ما عطا شده است.

پس به ما کمک‌کنید تا به عنوان وکیل شما در راه احقاق حقتان حرکت کنیم و هر جا اندکی از مسیر آرمان های انقلاب اسلامی تان فاصله گرفتیم، به ما تذکر دهید‌.

و اعضای محترم شورای شهر یادمان باشد در لحظات سخت وانفسا آنچه را بگوییم که رهبری عزیز انقلاب به ما آموختند:

اگر دیدی با تو مخالفت میکنند، اگر دیدی روگردانی میکنند، اگر دیدی با ابزارهای گوناگون از همه طرف تو را احاطه میکنند، فَقُل حَسبِیَ اللهُ لآ اِلهَ اِلّا هُوَ عَلَیهِ تَوَکَّلتُ وَ هُوَ رَبُّ العَرشِ العَظیم.

زندگی عرصه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه خود خواند و از صحنه رود

صحنه پیوسته به جاست/ خرم ان نغمه که مردم بسپارند به یاد

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->